eGinekolog Banner
Trudnoća

Hemoroidi i trudnoća

Šta su to hemoroidi ?

Hemoroidi su proširene ili otečene vene anusa. Hemoroidalna bolest spada u grupu najmasovnijih oboljenja u svijetu i prisutna je kod oko 50% svjetske populacije odraslih.

Najčešći simptomi hemoroidalne bolesti su analno krvarenje, svrab, otok i bol. Hemoroidi se mogu vidjeti ili osjetiti oko vanjskog dijela anusa (vanjski hemoroid) ili mogu biti unutar anusa (unutrašnji hemoroidi).

Zavisno od težine stadija hemoroidalne bolesti, u stručnoj literaturi je hemoroidalna bolest klasifikovana u 4 gradusa.

Ukoliko se ustanovi da se radi o simptomima vezanim za hemoroidalnu bolest, u terapiji postoje brojni tretmani odnosno lijekovi za hemoroide kojima se mogu umanjiti neugodni simptomi.

Kad se najčešće javljaju hemoroidi ?

Hemoroidi su češći kod starijih osoba i kod osoba koje imaju genetsku predispoziciju, probleme sa stolicom, tumor zdjelice, javljaju se tokom ili nakon trudnoće, te kod ljudi koji dugo sjede, dugo stoje ili koji se jako naprežu kad imaju stolicu.

Hemoroidi se također javljaju, ili se kod postojeće hemoroidalne bolesti simptomi pogoršavaju, zbog nepravilne ishrane siromašne vlaknima iz voća i povrća, jedenjem začinjene hrane, pretjeranom konzumacijom gaziranih ili alkoholnih pića.

Trudnoća je poseban faktor rizika, jer beba koja se razvija, placenta i maternica vrše pritisak na vene u zdjelici, među ostalim, to uključuje i donju šuplju venu (lat. V. Cava inferior). Istovremeno, kroz tijelo trudnice tijekom trudnoće cirkulira više krvi no inače, što utiče na razvoj hemoroidalne bolesti. Hormon progesteron (koji se pojačano luči tijekom trudnoće) djeluje tako da opušta tonus zida vene, dovodi do opuštanja mišića i time sprečava razvoj kontrakcija, doprinosi lakšem stvaranju proširenih vena u trudnoći (hemoroidi su također proširene vene).

Koje simptome uzrokuju hemoroidi ?

Simptomi hemoroida mogu biti: analno krvarenje, analni svrab ili bol, otok i ispupčenje vena (tkiva) oko anusa.

Mnogi ljudi koji imaju hemoroide prvo što primijete je crvena krv u stolici, na wc školjki ili na toaletnom papiru nakon stolice. Količina krvi je uglavnom mala, jer hemoroidi obično ne uzrokuju obilna krvarenja, ali to nije uvijek pravilo, jer ukoliko je prisutna i upala, krvarenje može biti i obilnije. Iako su hemoroidi obično jedan od najčešćih razloga analnog krvarenja, postoje i drugi ozbiljniji razlozi koji mogu uzrokovati pojavu krvi. Zbog toga ako vidite krv nakon stolice, obratite se svom ljekaru radipregleda kako bi se utvrdio razlog krvarenja.

Kako se dijagnosticiraju hemoroidi ?

Da bi se dijagnosticirali hemoroidi, morate se javiti liječniku. Liječnik će pregledati vaš rektum, anus i utvrditi da li imate hemoroide. Ako pored svraba, iritacije i otoka analne regije postoji još i krvarenje, pregled obično treba da obuhvati i postupak pregleda anusa (anoskopija) ili debelog crijeva (sigmoidoskopija ili kolonoskopija).

Može li pacijent nešto sam uraditi prilikom liječenja hemoroida ?

Postoje higijensko-dijetetske mjere koje možete preduzeti kod kuće kako biste ublažili simptome hemoroida. Jedan od najvažnijih koraka u liječenju hemoroida je izbjegavanje zatvora (tvrde stolice) i promjena ishrane.

Tvrda stolica može dovesti do rektalnog krvarenja i/ili bola u području anusa. Pored toga, naprezanje zbog zatvora (tvrde stolice) može pogoršati postojeće hemoroide i povećati rizik od nastanka novih hemoroida.

Promjena ishrane, tj. ishrana uopšte treba da sadrži što više vlakana. Povećanje unosa vlakana u vašoj prehrani jedan je od najboljih načina regulisanja stolice. Vlakna se nalaze u voću i povrću. Preporučena količina vlakana u ishrani je od 20 do 35 grama dnevno.

Laksativi – Ukoliko vam povećanje vlakana ne olakšava zatvor ili ako su nuspojave nakon unosa vlakana nepodnošljive, možete probati sa biljnim “bulk” (volumenskim) laksativom. Mnogi ljudi se brinu zbog uzimanja laksativa, bojeći se da će imati problema sa stolicom kada ga prestanu uzimati. Biljni “bulk” laksativi ne izazivaju zavisnost i njihova upotreba ne povećava rizik od zatvora u budućnosti. Upotreba “bulk” laksativa, zapravo, može spriječiti dugoročne probleme sa zatvorom.

Topla kupka za sjedenje – Korištenjem kupke za hemoroide sjedite i banjate rektalno područje u toploj vodi 10 do 15 minuta dva do tri puta dnevno. Kupke za sjednje se mogu kupiti u apotekama. Možete koristiti i kadu u kojoj ćete sjediti u 5-7 cm tople vode. Nemojte dodavati sapun, pjenušavu kupku ili druge aditive u vodu. Kupke za sjedenje djeluju tako što poboljšavaju cirkulaciju krvi i opuštaju mišiće oko anusa.

Medikamentozna terapija:

Postoje sistemski i lokalni lijekovi za hemoroidalnu bolest.

Phlebodia® 600 mg Diosmin je siguran sistemski lijekprirodnog porijekla, sa aktivnom supstancom ekstrahovanom iz narandžine kore. Djeluje venotonično (hemoroidi su proširene vene), vaskuloprotektivno, antiinflamatorno, pojačava mikrocirkulaciju i limfnu drenažu. Indikovana je za hroničnu vensku insuficijenciju donjih ekstremiteta i hemoroidalnu bolest. Djeluje na BOL, OTOK i KRVARENJE kod hemoroidalne bolesti.

Lijekovi za vanjsku primjenu – Postoje razne kreme i čepići za liječenje hemoroida, a mnogi su dostupni bez recepta. Kreme koje ublažavaju bol i rektalni čepići mogu makar privremeno ublažiti bol, upalu i svrab.

Koji su dodatni tretmani dostupni u liječenju hemoroidalne bolesti ?

Ako i dalje imate dosadne hemoroide (ukoliko ljekar ustanovi da je riječ o većem gradusu hemoroidalne bolesti), i nakon primjene gore navedenih postupaka, možda biste trebali razmotriti i ove postupke u liječenju hemoroida. Većina ovih tretmana (zahvata) se radi u ambulantnim uslovima.

Podvezivanje hemoroida gumenom trakom je najčešće korišteni postupak i uspješan je kod 70 do 80 posto pacijenata. Gumene trake ili prstenovi se stavljaju oko osnove unutrašnjeg hemoroida. Zbog ograničenog dotoka krvi hemoroid se smanjuje i degeneriše za nekoliko dana. Mnogi pacijenti prijavljuju da su imali osjećaj “stezanja” nakon zahvata, a što se može ublažiti toplim kupkama za sjedenje. Pacijentima koji su koristili ovaj zahvat se preporučuje da uzimaju vlakna kako bi izbjegli zatvor.

Metoda laserske, infracrvene ili bipolarne koagulacije koristi lasersko ili infracrveno svjetlo ili toplotu za uništavanje unutrašnjih hemoroida.

Tokom skleroterapije ubrizgava se hemijska otopina u tkivo hemoroida, zbog čega se ono raspada i stvara ožiljak.

Koji su operativni tretmani dostupni u liječenju hemoroida ?

Ukoliko i dalje imate simptome hemoroida (krvarenje, bolovi ili prolaps) uprkos medicinskim terapijama ili zahvatima u ordinaciji, možda će vam trebati operacija. Hirurško liječenje hemoroida uključuje hemoroidektomiju (hirurško uklanjanje hemoroida), koja se primjenjuje i na unutrašnje i na vanjske hemoroide, i druge zahvate (podvezivanje hemoroidnih arterija), koji se primjenjuju samo na unutrašnje hemoroide. Ako trebate na operaciju, vaš ljekar će vam pomoći da utvrdite koji je zahvat najbolji za vas.

PIŠITE NAM